תיק הפקה

תיק ההפקה יוגש כעמוד באתר הגמר של כל קבוצה.

באתרי וורדפרס ישנה אפשרות לקבוע שהעמודים יהיו קבועים או מוצגים כבלוג (כך שכל פוסט שעולה הוא הראשון שנמצא בראש הבלוג). יש להשתמש באפשרות זו ולהגדיר את העמוד של תיק ההפקה כעמוד קבוע ולתת לו את הכותרת ״תיק הפקה״.

על הרפלקציות לעלות בהתאם למתבקש בתיק ההפקה במהלך העבודה, כלומר דיווח בזמן אמת, כך שהמורה והבוחן יוכלו לעקוב אחר אופן העבודה השותף.

עליכם למלא את האישורים הבאים:

  1. אישור זכויות יוצרים
  2. אישור הורים לפירסום צילומי בנם/בתם באתר או אישור פירסום הצילום והכתבה מאדם שמעל גיל 18 ואינו לומד או עובד בבית הספר.
  3. שימו לב !!! חובה להחתים את כל הורי תלמידי בית הספר, המורים והעובדים על אישור צילומים ופירסומם לצרכי בית הספר בתחילת כל שנת לימודים כדי להמנע מאי נעימויות ותביעות לאחר פירסום פעילויות בית הספר שתועדו במסגרת המגמה ו/או העיתון הדיגיטלי של בית הספר.

תפקידי חברי הצוות (בהתאם למצויין בטבלה שבדרישות פרוייקט הגמר בהתמחות בניו מדיה):

עורך תוכן טקסטואלי (עורך ראשי): מתפקידו לנהל ולנצח על עבודת חברי קבוצתו (סופר ווייזר). הוא מתאם בין כל חברי הקבוצה ודואג שהעבודה תעשה בהתאם לקונספט ולאפיון עליהם החליטו בתחילת העבודה על האתר. עבודתו נעשית בשיתוף פעולה מלא עם כל אחד מחברי הקבוצה. זהו תפקיד בעל אחריות גדולה לתלמיד עם יכולות ניהוליות, ראייה כוללת יחד עם ראיית כל הפרטים הקטנים. על התלמיד להכיר ולהבין את כלל ההתמחויות באופן מקצועי.

עורך תוכן אודיוויזואלי (צלם סטילס ווידאו, עורך, מקליט ועורך פודקאסט): מתפקידו לצלם, להקליט ולערוך את החומרים לאתר. להעלותם לאתרי האיחסון כמו you tube, vimeo, אינסטגרם וכו׳ (מה שתבחרו) לאחר שערך אותם ועיבד אותם לתוצר הגמור המותאם לאתר.

תלמיד זה, לא חייב להיות היחיד אשר מצלם, מקליט ועורך אך הוא האחראי על תחום זה ועליו לפקח על ביצוע העבודה ולנהל אותה שתעשה כפי הנדרש.

כתב: אחראי על הכתבות הכתובות והאלקטרוניות. אחראי על התחקיר, על החתמת המצטלמים, המרואיינים לכתבות, מראיין, כותב, ועורך יחד עם העורך תוכן אודיוויזואלי את הכתבות האלקטרוניות ועורך יחד עם עורך התוכן את הכתבות הכתובות. תלמיד זה לא חייב להיות המראיין היחיד ו/ או הכתב היחיד, אך הוא האחראי על תחום זה ועליו לפקח על ביצוע העבודה ולנהל אותה שתעשה כפי הנדרש. לבדוק הגאה של הניסוח והדיקדוק בכתבות.

אחראי שיווק והפצה: מתפקידו לוודא שלכל כתבה ופוסט (כולל וידאו ותמונות) שעולים לאתר ניתנות מילות מפתח מתאימות, מקשר את האתר לרשתות החברתיות וכך מפיץ את הכתבות והפוסטים שעולים לאתר ברשתות החברתיות, תוך ניהול נכון וחשיבה שמטרתה קידום האתר ושיווקו. הוא בוחר את הרשתות החברתיות המתאימות ואת הכלים המתאימים על-פי תכנית אסטרטגיית שיווק שמכין מראש לפי המטרה, מסר, קהל יעד של האתר והתכנים שלו. שיקול דעתו חייב להיות מקצועי והוא עובד בשיתוף פעולה עם יתר חברי הקבוצה. עליו לחפש ולהתאים אתרים עמם יוכל ליצור אוצרות להתקשר עמם על-ידי קישורים הדדיים ושיתופי פעולה שיווקיים. לנתח בגוגל אנאליטיקס ו/או אחרים את הצפיות והקריאות באתר ואת קידומו ברשת.

מבנה תיק ההפקה:

יש לעצב את העמוד בהתאם לעיצוב האתר ולהכין כותרת קבועה אשר תכיל את המידע הבא באופן המתאים לכל אתר:

תיק הפקה לאתר גמר

(כתובת האתר)

שם בית הספר

לוגו של בית הספר

 תפקידים ראשיים:

  • עורך ראשי
  • מעצב (יוצר) האתר
  • כתב
  • עורך תוכן אודיו-ויזואלי
  • משווק ומפיץ
  1. פרוט של תכנון האתר לפי הפירוט הבא:

הגדרת האתר ותרחישי השימוש בו לפי 4 השאלות הבאות (יכתב על ידי עורך

התוכן)

א. מהי מטרת האתר?

ב. מהו המסר?

ג. מי קהל היעד?

ד. נקודות שאסור שיחסרו באתר?

אפיון האתר (יכתב ע״י עורך התוכן)

קונספט ויזואלי ועיצוב (יכתב ע״י המעצב)

תכנון ממשק (חוויית) משתמש (יכתב ע״י עורך התוכן והמעצב)

תאר והסבר איזו פלטפורמה נבחרה לאתר ומדוע (יכתב ע״י עורך תוכן)

מפת האתר (יכתב ע״י המעצב ועורך תוכן)

  1. תאור העבודה על הכתבות:

תאור אופן העבודה על כל כתבה וכתבה מצולמת או כתובה (כתב ועורך תוכן)

תקציר על התחקיר שנעשה בכל כתבה. תאור אופן איסוף החומרים (כתב)

תאור התמונות שנבחרו לכל כתבה וכתבה, מדוע נבחרו, אופן התאמתם לאתר מבחינת גודל

ומשקל התמונה (עורך תוכן אודיוויזואלי, מעצב ועורך תוכן).

האם נעזרתם באפליקציה ו/ או בתכנת עריכת תמונות? אם כן, באיזו? ובאיזה אופן? (צלם,

עורך תוכן ומעצב)

תאור אופן הצילום והעריכה של כל אחת מכתבות הוידאו (עורך תוכן אודיו ויזואלי ועורך  תוכן)

תאור והסבר, אילו סוגי סרטוני ווידאו הפקתם ומדוע (עורך תוכן אודיו ויזואלי ועורך תוכן)

הסבירו ונמקו למה אתם חושבים שיצפו בווידאו שלכם (עורך תוכן אודיו ויזואלי ועורך תוכן)

תאור אופן הכנת הפודקאסט (עורך תוכן אודיו ויזואלי, עורך תוכן)

  1. אחראי שיווק, הפצה וקידום האתר

פירוט תכנון אסטרטגיית השיווק.

באיזה אופן משווק ומקודם האתר?

באילו רשתות חברתיות בחרת להשתמש ומדוע? מה הם מטרותיך ואופן עבודתך?

תאר והסבר כיצד השתמשת ברשתות החברתיות כדי לקדם את האתר שלכם.

תאר והסבר כיצד השתמשת ברשתות החברתיות כדי לקדם אג׳נדה חברתית או כל רעיון או

פרוייקט אחר .

תאור שותף של הפצת התכנים ברשתות החברתיות. באיזו רשת חברתית בחרת, מדוע ולשם מה בחרת דווקא בה/ן.

תאור שיתופי הפעולה והאוצרות שייצרתם עם אתרים אחרים, מדוע בחרתם בהם, ובמה תרמו לכם.

אופן העבודה עם מילות המפתח

תאור העבודה עם גוגל אנאליטיקס? תאר כיצד ולשם מה השתמשת בכלי זה.

פרט במה תרם לך כלי זה.

  1. רפלקציה אישית (סיכום חפשי) של כל אחד מחברי הצוות.

תאר את העדפתך מבחינת עבודה בצוות או עבודה אינדיבידואלית. פרט ונמק.

ספר מה היה תפקידך באתר. תאר את אופי העבודה תוך מתן משוב לאופן תפקודך.

הסבר ונמק מדוע בחרת להשתתף בהתמחות ניו מדיה .

מהי נקודת המוצא שלך כאיש תקשורת?  האם את/ה רואה באתר אמצעי למסר אידיאולוגי

חברתי פוליטי / בידורי / מסחרי? פרט, נמק והבא דוגמאות מעבודתך.

מהו האתגר האמיתי שלך כאיש תקשורת? תאר ונמק בהרחבה.

מהו התחום המועדף עלי ביצירת אתרים ולמה תחום זה מתאים לי? תאר ונמק בהרחבה.

במה התמחות זו תרמה לי באופן אישי וכיצד אני רואה אותה תורמת לי בעתיד. ספר מה קיבלת מהתמחות זו. פרט מה תיקח עימך להמשך ומה לא תיקח עמך. תאר ונמק.

  1. עורך ראשי: תאר את אופן התפקוד של כל אחד מחברי הקבוצה. במה תרמו ובמה לא תרמו לעבודה

המשותפת. תאר את חלוקת התפקידים בתוך הקבוצה. לפי אילו קריטריונים נעשתה והאם היתה

יעילתה מבחינתך. פרט והסבר מה הייתה משמר ומה היית משפר בחלוקת התפקידים, בעבודת       הצוות

ובעבודה השותפת ומדוע.

אתר מגמה https://newmediatlv.wordpress.com/

אתרים לדוגמא

http://mpshhakim.wix.com/zehuyot-noar

אולפנית צביה https://matalatochen.wordpress.com

עמל ב' פתח תקווה http://amalnet.org/newmedia/%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%92%D7%9E%D7%A8-%D7%AA%D7%A9%D7%A2%D7%95/

אורט נעמי שמר –  https://ortnomishemernewmedia.wordpress.com


להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s